"Dat is echt zo'n vrouwen-ding" - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu "Dat is echt zo'n vrouwen-ding" - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

"Dat is echt zo'n vrouwen-ding"

Door: Claudia (met medeweten van Bram;)

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

01 Augustus 2013 | Hong Kong, Hongkong

Yes!! De tickets voor ons eerste tripje naar huis zijn geboekt!

Morgenavond vliegen we naar Nederland waar manlief persoonlijk verslag mag doen van zijn eerste 4 maanden in het verre Hong Kong en tegelijkertijd weer wat collegiale-energie kan op doen.
Ondertussen zijn onze weekenden en avonden compleet gevuld en razen we onze eerste zaterdag al van ontbijt naar lunch naar bbq om vervolgens een hele dag in het zonnetje te genieten van een festival. Vrienden en familie wisselen elkaar af; heerlijk na 4 maanden!
Aan rust komen we natuurlijk niet toe, dat staat gepland als we aansluitend 4 dagen mijn zusje in Berlijn gaan logeren. As if, haha;)

We zijn nog geen twee weken weg, maar er komt toch een hoop bij kijken; laatste wasjes draaien (en hopen dat de voorspelde tyfoon uitblijft zodat alles nog op tijd droog is), kleren naar de stomerij brengen, op de valreep naar een sollicitatiegesprek gaan, onze balkonplantjes bij vrienden laten logeren (wat natuurlijk gepaard gaat met een hapje en drankje tot midden in de nacht, want we houden wel van gezelligheid;) en voor het werk natuurlijk de laatste dringende emailtjes verzenden en een presentatie voor de 'grote bazen' afronden.

Uiteindelijk zitten we de laatste avond van een wijntje te genieten en manlief zucht voldaan: "Lekker, morgen lekker chillen!"
Lekker chillen?? We moeten dit nog doen, we moeten nog dat regelen, de koffers moeten worden gepakt, (wij zijn al geen ochtend-mensen en al chaotisch als het om het kleinste vertrek naar de winkel gaat), rekeningen moeten nog bij de bank betaald worden en er moet nog even gepoetst worden.
"Gepoetst?! Maar lieverd, we gaan WEG!", zegt manlief met de grootste verbazing.
Dat het verre van relaxed thuiskomen is als je huis stinkt, vuil is en er een berg was ligt zodat je meteen aan het werk kan na 24 uur reizen lijkt niet in hem op te komen.
"Pff schatje, moet het echt?" zegt hij. "Ik zie er het nut niet van, hoor. Mijn moeder doet dat ook altijd voor de vakantie, volgens mij is dat echt zo'n vrouwen-ding?!?"
Dat zijn werk roept zodra we weer thuis komen vergeet hij voor het gemak ook even. Volgens mij is DAT echt een mannen-ding!

Hij is geweldig hoor, mijn manlief, en je hoort me ook zeker niet klagen, maar betreft het huishouden zorgt zijn testosteron met vlagen voor een wel erg flexibele houding.. Na zo'n lange reis mij niet gezien!

  • 01 Augustus 2013 - 16:14

    Lauren:

    Haha, ik lig in een deuk. Nou, ik stel een compromis voor: hij maakt de prullenbak leeg (want dat is gewoon mannenwerk) en jij doet de afwas, dan zie ik niet in hoe er iets kan gaan stinken als jullie weg zijn. Trouwens, zet die airco gewoon op vries-stand, dan kan er niks gaan leven enzo, en gaat het ook niet stinken!

    xxx, L.

  • 01 Augustus 2013 - 16:18

    Chiara:

    Hee Claudia en Bram geniet van de trip naar onze nu warme Nederland, zo leuk jullie verhalen te volgen.........Wie weet spotten we jullie nog wel ergens op een terras en Heerlen.
    Liefs Chiara

  • 01 Augustus 2013 - 16:20

    Dick:

    Tja, waar herken ik dit toch van. Klinkt me allemaal heel bekend in de oren. Poetsen is prima, .......maar...... in mate.
    Geniet nog even voor jullie vertrek, een prettige reis en tot aan de ontbijttafel.

  • 01 Augustus 2013 - 16:22

    Momique:

    Nu kan ik heel simpel reageren..........echt een zoon van zijn vader!!!! Maar Claudia je hebt gelijk..........echt een mannending, die snappen dat niet. Laat ze maar,wij weten beter!!!!!!

    Kus, Monique

  • 01 Augustus 2013 - 19:23

    Theo Thuis:

    Oost west, thuis best. Hele goede reis.

    Theo en Hannie

  • 01 Augustus 2013 - 22:25

    Leontien:

    Hahahaha, ik lig dubbel hier!
    Tot zaterdag zus!!!Woeeehoeee!!!

    xox

  • 04 Augustus 2013 - 13:19

    Brt:

    Nice

  • 11 Augustus 2013 - 13:30

    Nicole:

    Hihi...Geweldig die verhalen!! Claudia ik weet een leuke baan voor jou.....een Column in één of ander vrouwenblad!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Op naar Hong Kong

Info volgt :)

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2014

Beijing

15 Mei 2014

Bijzondere verjaardagen

28 Februari 2014

Singapore it is!

29 Januari 2014

Er is er één jarig....!

29 Januari 2014

Thailand
Bram & Claudia in HK

Hallo! Op 4 april is ons avontuur in Hong Kong begonnen en natuurlijk willen we iedereen thuis graag op de hoogte houden. We hebben ook Tango en Skype om te bellen, maar hou wel even rekening met het tijdsverschil, het is hier 6 uur later;) Bram: Bramthuis84 Claudia: ClaudiainHK Groetjes!

Actief sinds 17 April 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 46932

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 30 November -0001

Op naar Hong Kong

Landen bezocht: