Mid Autumn festival! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Mid Autumn festival! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Mid Autumn festival!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

24 September 2013 | Hong Kong, Hongkong

Hallo lieve allemaal!

Het is een tijdje geleden, maar we hebben weer van alles mee gemaakt dus genoeg te vertellen!

Het was héérlijk om weer even terug in Nederland te zijn en een hoop mensen weer te zien! Bedankt voor alle mooie, fijne en gezellige momenten!
Het was veel te kort en jammer genoeg is het niet gelukt om iedereen te zien, maar wij zijn nog steeds aan het na-genieten:) In december blijven we langer!

Na een weekje NL zijn we -voor wie het nog niet wist- een paar dagen bij mijn jongste zusje en haar vriend op bezoek geweest in Berlijn. Super stad! Heel relaxte sfeer; we struikelden over alle terrasjes haha. Daar kan Hong Kong wel een voorbeeld aan nemen, zó leuk! En natuurlijk ook veel indrukwekkende dingen gezien. Lauren, je moet als gids aan de slag gaan daar!

Eenmaal terug sloeg de heimwee toch wel een beetje toe, maar gelukkig is hier een hoop te doen en zijn we er weer flink op uit geweest. Uiteten met HK-vrienden, sporten en naar het strand van Discovery Bay. Daar kijken we vanuit ons balkon op uit, maar we waren er nog steeds niet geweest. Dus lekker luieren in het zand en daarna een hapje eten langs de boulevard..heerlijk!
Bram is ondertussen ook met een groep gaan hiken op Lantau Island. Het was een tocht met moeilijkheidsgraad 10:10 en 30.C.... Dus ik ben lekker thuis gebleven;) Bram's verhalen waren wel erg mooi; hoog op een berg waar een klein meertje was om te zwemmen, maar ook enorme spinnen en sprinkhanen...brrr! Ik ga een volgende keer wel mee als ze naar een infinity pool gaan.

Ondertussen is het logeer-seizoen begonnen en logeert Jeroen -vriend van Bram- bij ons. Op de bank. Lauren, blijkbaar hebben wij net zo'n kraak-luchtbed als jullie?!?
Maar gezellig weer een beetje NL in huis en hij kwam niet met lege handen: kaas, brie, worst... Er zat van alles in zijn koffer whoehooe! Niet dat het hier niet te krijgen is, maar €4 voor 8 plakjes kaas of €12 voor een stukje brie doe je toch niet elke dag;) Dus Jeroen: dank je wel!!!

Bram had afgelopen week verlof dus we hebben weer flink de toerist uitgehangen. Uiteten op Temple Street, Ladies Market, The Peak, Symphony of Lights, 10.000 buddha's, Mueseum of History, drankjes op rooftop-terrasjes, naar het strand en de heren zijn gaan shoppen in Shenzen. En allebei een héél mooi horloge aan hun pols toen ze terug kwamen. Het is dan wel china-style om in Shenzen te gaan shoppen, maar volgens mij is het één groot merken walhalla. Je even schrap zetten voor de verouderde gebouwen en de overvolle winkeltjes waar elke verkoper je aanklampt, het blijkt de moeite waard!

We hebben ook voor het eerst het jaarlijkse Mid Autumn Festival meegemaakt. Bij ons appertementencomplex hadden ze e.e.a. georganiseerd, dus gelijk kaartjes gekocht, leuk! Misschien ontmoeten we wel 'nieuwe' buren, dachten we, maar het bleek een groot kinderspectakel te zijn haha? Hebben we toch maar over geslagen;)

Afgelopen vrijdag hebben we het beter aangepakt en zijn we naar een draak-optocht geweest. Zo ontzettend bijzonder om mee te mogen maken! Een draak van 67 meter, gemaakt van takken (ofzo?) met daarin allemaal wierook ging door de straten van Causeway Bay. Rondom allemaal lantaarns en papieren visse op stokjes en een verrijdbare trommel die het ritme aan gaf... Heel gaaf! Als het lukt plaats ik een kort filmpje hier.
Na de draak-optocht zijn we nog naar een aangrenzend park geweest, want waar iets te vieren is in HK zijn lichtjes haha. Grote pleinen met lampjes, enorme poppen en dit jaar zelf een enorme koepel gemaakt van grote waterflessen. Je weet wel, van die loodzware dingen die je waarschijnlijk op je werk hebt.
In al die flessen zaten verkleurende lichtjes en vlak naast het water zag het er erg indrukwekkend uit!

Maar na al die toeristische dingen wordt het weer tijd om aan het werk te gaan en Bram zit op as we speak alweer in China en Jeroen in Macau. Heb ik even het rijk voor mij alleen zodat ik jullie kan bijpraten;)

Niels en Roderick, tot over 2 weken!

• 24 September 2013 - 20:15

José:

Lieve Claudia,
    Wat een mooi verslag alweer. Het filmpje kreeg ik niet open. Ik ga eens googelen, dan vind ik het misschien. Ben zo langzaamaan de dagen aan het tellen totdat ik bij jullie ben......zucht nog meer dan 2 maanden. Voorlopig doe ik het dus nog maar met je prachtige verhalen. Xxxx mam

• 09 Oktober 2013 - 15:58

Brem:

Takken ofzo? HAHAHAAA

infinity pool lijkt me inderdaad ook niet erg om heen te gaan!

Geniet!!!

• 11 Oktober 2013 - 10:36

Ineke:

Hallo Bram en Claudia. Wat een verhalen , jullie maken wel van alles mee ,geweldig ,en ook leuk voor ons om te lezen en zo een beetje meetekrijgen wat jullie daar uitspoken.Geniet er maar van en misschien tot in december groetjes van ons Guus,Tim,Jeroen en Ineke