Visa, bier & ballet - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Visa, bier & ballet - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Visa, bier & ballet

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

22 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Hallo allemaal,

Onze visa zijn geregeld!!! Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover, de immigratiedienst is eruit en akkoord!
We moesten er wel een paar uur voor van het ene loket naar het andere; formuliertje hier, kopietje daar, betalen bij weer een ander...aan banen geen gebrek haha. En dan nog de boel activeren door 'even' de grens over te gaan.
Dat gaat hier wel een stuk anders dan in Europa, lang leve open grenzen! Ondanks dat Hong Kong deel uitmaakt van China is het door zijn zelfstandigheid toch weer een apart land. Dus je moet een visum aanvragen om de grens over te mogen, lange rijen en weer formuliertjes invullen.. En toen bleek de immigratie-ambtenaar toch net de verkeerde informatie te hebben gegeven voor mijn visum... Ik was een dag te laat? Hup, met 2 officieren mee een kamertje in en uitleggen waarom ik te laat was. Nog 2 officieren erbij, weer formulier invullen, de computer wordt geraadpleegd en in het grote boek wordt een aantekening gemaakt. Officier nr 5 wordt erbij geroepen en weer moet ik vertellen dat ik verkeerde informatie heb gehad...uiteindelijk moeten we €16 betalen en een uur later sta ik dan eindelijk 'buiten'. Klaar om de volgende rij weer in te gaan.. Dit alles was alleen maar om Hong Kong uit te mogen *zucht* Ik kan me voorstellen dat Bram blij is met zijn volledige visum, hij mag in de rij voor Residents gaan staan:) Maar voor mij geldt: op naar de rij om China in te mogen...
Als ik dan eindelijk écht buiten kom kijk ik om me heen; allemaal vieze, vervallen gebouwen en groezelige mensen. Jakkes. Bram wordt al opgehaald door de leverancier met wie hij een afspraak heeft en gaat er vandoor. Nou, daar sta ik dan. In China. En ik kijk nog eens om mee heen...en maak dat ik lekker terug ga naar Hong Kong! Naar een schoon land met bordjes, want die hebben toch wel degelijk nut!

Verder gaat alles hier zijn gangetje en Bram heeft 2 weken versterking gehad van een Hong Kongse collega uit Nederland die er een vakantie aan zijn familie achteraan heeft geplakt. Heel toevallig wonen zijn moeder en oma in de straat achter ons? Grappig.
Het kantoor van Prodrive Asia bij ons in huis is te klein, dus ze werken vanuit de bibliotheek in ons clubhouse en komen 's middags samen met mij lunchen. Inmiddels is de collega alweer naar huis en heeft Bram zijn werkhokkie weer ingericht en ik hoor hem vanachter de deur, mijn zingende man:)

Na een paar relax-weekenden en regen zijn we er dit weekend weer op uitgegaan. Eerst naar de straatmarkt van Sham Shui Po, die, als je internet moet geloven nog groter is dan Ladiesmarket. Maar deze markt blijkt helemaal niet zo westers en is vooral voor 'locals' interessant (groezelig en echte rommel in de kraampjes) Dus: check, we zijn er geweest en we komen hier voorlopig niet meer terug!
's Avonds hadden we kaarten voor Romeo & Juliet van het ballet van Genève.
Zo leuk om eens te zien, ben nog nooit naar een balletuitvoering geweest en dit verhaal leek me een goede eerste keer. We zaten op het balkon met een geweldig uitzicht, super! Verder geen tutu's en spitzen of een dramatisch decor, maar heel basic en tijdloos omdat het verhaal van alle tijden is. Achteraf lazen we dat deze uitvoering al 4 jaar wordt gedaan? Ik kan het me voorstellen, het was echt geweldig!
Bram vond het gelukkig ook meevallen. Tja, zo met z'n tweetjes moet je af en toe elkaars vrienden een beetje ' vervangen'. Ik heb dus al een avondje bier gedronken en 'bruut' en 'vet' geroepen haha, nu was het Bram's beurt;)

Gisteren zijn we weer de toerist gaan uithangen en naar een mooie tempel geweest. Of eigenlijk een paar tempeltjes in een soort parkje. Heel groen en mooi allemaal, maar rondom kijken de torenflats op je neer? Erg apart..

Laatst met een vriendinnetje de sportschool aan de overkant uitgeprobeerd. Al die lekkere hapjes en drankjes beginnen zichtbaar te worden (elke expat schijnt hier 5-10 kg aan te komen!), dus de hoogste tijd!
Nou, iedereen stond al helemaal te rekken & strekken toen we binnen kwamen, heel fanatiek. Wij kregen armbandjes om zodat iedereen zag dat wij de nieuwelingen (lees: kneusjes) waren..Hmpf! Maar het was afzien... Creativiteit is er nauwelijks in HK, mensen worden van jongs af aan gedrild om anderen na te doen. En daar zijn ze goed in! Wij vielen totaal in het niet... Okee, de les was in het Cantonees wat ook niet bepaald hielp, maar het was gewoon te erg voor woorden haha! Wat waren wij blij toen de les van 1,5 uur voorbij was! Laat maar zitten dus, ik duik tegenwoordig om 7:30 uur het zwembad in en ga lekker baantjes trekken:) Dansen doe ik wel weer als ik in Nederland ben!

Ondertussen, nu we gesetteld zijn, ben ik aan het solliciteren geslagen. Officieel mag het niet, maar als een bedrijf me wilt aannemen en mijn werkvisum wilt regelen kan het wel al blijft het lastig. Er is nog niet veel uitgekomen, maar de reacties zijn toch positief en vriendelijk, ben benieuwd..!

Oja, we hebben tegenwoordig ook Apple-tv, kunnen we makkelijker Nederlandse tv kijken via de ipad op tv, skypen of gamen. Héél fijn!:)

  • 22 Juli 2013 - 16:04

    Theo Thuis:

    Leuk om weer wat van jullie te horen. Hoop jullie in aug even te zien.

  • 23 Juli 2013 - 11:06

    Chiara:

    Claudia, je hebt je roeping gemist, je bent gewoon schrijfster!! Ik verheug me iedere keer op je nieuwe blog.
    Liefs Chiara

  • 24 Juli 2013 - 00:00

    Jessie Thuis:

    Leuk verslag en leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Groetjes Jessie

  • 24 Juli 2013 - 00:00

    Jessie Thuis:

    Leuk verslag en leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Groetjes Jessie

  • 24 Juli 2013 - 00:01

    Jessie Thuis:

    Leuk verslag en leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Groetjes Jessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Op naar Hong Kong

Info volgt :)

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2014

Beijing

15 Mei 2014

Bijzondere verjaardagen

28 Februari 2014

Singapore it is!

29 Januari 2014

Er is er één jarig....!

29 Januari 2014

Thailand
Bram & Claudia in HK

Hallo! Op 4 april is ons avontuur in Hong Kong begonnen en natuurlijk willen we iedereen thuis graag op de hoogte houden. We hebben ook Tango en Skype om te bellen, maar hou wel even rekening met het tijdsverschil, het is hier 6 uur later;) Bram: Bramthuis84 Claudia: ClaudiainHK Groetjes!

Actief sinds 17 April 2013
Verslag gelezen: 1448
Totaal aantal bezoekers 46876

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 30 November -0001

Op naar Hong Kong

Landen bezocht: