Logees! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Logees! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Logees!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

04 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Maandag 24 juni was het eindelijk zover, onze eerste logeetjes!
Janneke & Rick kwamen na hun vakantie in Bankok nog 10 dagen naar ons. Gezellig!!
Bram had 2 dagen (zo goed als) vrij, want bijna 4 maanden zonder familie is toch wel lang! Gelukkig hebben ze TM bij zich, is de rest van de familie meteen ook wat dichterbij:)

's Avonds zijn we naar lichtshow in Victoria Harbour geweest, lekker gaan uiteten bij de Italiaan, (na Bangkok even geen kip met rijst meer;) en natuurlijk nog een drankje op een rooftop-terras, want dat hoort er wel bij als je net aankomt.
Eenmaal thuis moet ook de logeerkamer worden klaargemaakt, luchtbedjes opblazen en....neerleggen? Hmm, dat ons logeerkamertje klein was wisten we natuurlijk wel, maar met luchtbedden erin issie toch wel heeeel klein! De deur ging niet meer open of dicht?! Bureau op z'n kant, koffers in de woonkamer en passen & meten... Hilarisch! Uiteindelijk is het gelukt, maar 's nachts naar het toilet gaan blijkt een hele uitdaging. Tja, je moet er iets voor over hebben als logeer-proefkonijn hihi.

De volgende dag gaan we natuurlijk iets leuks doen met z'n vieren; op naar 10.000 buddha's en uiteten bij de mexicaan in Soho, naast de Escalator.

Okee, iedereen is een beetje bijgekomen, alle geweldige Thailand -foto's zijn bekeken, we hebben cultureel gedaan dus...de hoogste tijd om te gaan shoppen op Ladiesmarket!
Bram moet weer aan het werk, dus ik ga mee als ' reisleidster'. Dat was een beetje optimistisch, blijkbaar ken ik de weg hier nog niet zo goed als ik dacht. Resultaat: deze reisleidster verdwaalt zelf haha! Gelukkig heeft Janneke een beter gevoel voor richting, anders waren Rick & ik niet eens meer thuis gekomen;)

In het weekend kunnen we weer met z'n allen op pad. Het zonnetje schijnt; tijd voor het strand van Stanley & Lamma island. Heerlijk, dit is vakantie!
Natuurlijk is het ook vakantie voor Janneke & Rick, dus naar The Big Buddha en Disneyland gaan ze alleen. Heel indrukwekkend en mooi, maar broodjes meenemen naar Disney is hier blijkbaar 'not done'... Ze worden gewoon uitgelachen en gefotografeerd door een groep Chinezen?! Zoals al eerder gezegd, het is een typisch volk hier....

Na al het chillen en de toerist uithangen is het woensdagavond weer tijd om naar huis te gaan, maar eerst worden Bram & ik nog getrakteerd op heerlijke tapas:) Het glas wordt voor de laatste keer geheven op een leuke vakantie en weg zijn ze... Tot augustus!!

PS. DE FOTO'S ZIJN ERBIJ:)