Cheung Chau Island - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Cheung Chau Island - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Cheung Chau Island

Door: Claudia / Fotograaf Bram;)

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

18 Mei 2013 | Hong Kong, Kowloon

Het is zaterdag dus weer de toerist uithangen. Ze voorspellen hier elke dag regen en thunderstorms, maar op zijn hoogst vallen er 3 druppels?! Door die negatieve weerberichten laten wij ons dus niet meer tegenhouden haha;)

Eerst met de ferry naar de pier op HK Island en vanuit daar op de boot naar Cheung Chau. Een dag eerder was hier het jaarlijkse 'bun-festival" ter ere van Buddha's Birthday, en ondanks dat de grote optocht al was geweest konden wij toch nog een mini-optocht meepikken, compleet met kabaal en dansende draak. Heel leuk om te zien!

Daarna hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs de westkust naar het zuiden gegaan naar de piratengrot. Ooit was dit een uitvalbasis van een piraat met een leger van 50.000 personen! Dat zie je natuurlijk nergens aan, maar toch leuk om te weten;) Mooie route om daar te komen met prachtige uitkijkpunten over het water.

Er is veel te zien op Cheung Chau, zoals een mini lange muur, rotstekeningen, zwerfkeien die mensengezichten lijken te hebben en tempels. Helaas liggen die allemaal op een flinke berg aan de andere kant van het eiland en met 35.C, volle zon en luchtvochtigheid van 90% hebben we die toch maar bewaard voor een andere keer!

Cheung Chau is een leuk eiland maar niet zo indrukwekkend als Lantau of zo relaxt als Lamma.. Wij gaan weer lekker 'thuis' uiteten op Knutsford terrace. En zondag, zondag doen wij even he-le-maal niets. Heerlijk:)

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Er is er één jarig....!

29 Januari 2014

Thailand
Bram & Claudia in HK

Hallo! Op 4 april is ons avontuur in Hong Kong begonnen en natuurlijk willen we iedereen thuis graag op de hoogte houden. We hebben ook Tango en Skype om te bellen, maar hou wel even rekening met het tijdsverschil, het is hier 6 uur later;) Bram: Bramthuis84 Claudia: ClaudiainHK Groetjes!

Actief sinds 17 April 2013