Weekendje Guangzhou-China - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Weekendje Guangzhou-China - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Weekendje Guangzhou-China

Door: Claudia (foto's by Bram)

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

08 December 2013 | Hong Kong, Hongkong

Hallo!

Natuurlijk is Bram atijd druk met zijn werk, maar als er dan een beurs is in China maken we er gewoon samen en leuk weekend van!

Toevallig gaat Sander, een Nederlandse vriend van ons, naar dezelfde beurs, en laat zijn vriendinnetje Judy nou nét in Guangzhou wonen:) Terwijl de mannen aan het werk zijn gaan wij lekker shoppen!

Guangzhou ligt op ongeveer 2 uur reizen met de trein en is een steeds groeiende miljoenenstad. Veel mooie, nieuwe gebouwen, gezellige pieren en de mensen zijn er een stuk vriendelijker dan in Hong Kong. Tijdens een etentje in een Duits restaurantje ontmoeten we zelfs een Belgisch koppel, haha. Met zijn allen gaan we op stap naar een club, dat is hier toch iets anders dan in NL.. We krijgen een hippe sta-tafel aangewezen met een privé ober die de hele tijd om ons heen draait en glazen bij schenkt. In het begin wel grappig en luxe, maar na een tijdje wordt het toch een klein beetje irritant. We kijken onze ogen uit; overal staan rijke mannen met 4 of 5 wat verveelde dames drank-spelletjes te doen? Op de dansblokken staat de meerderheid totaal uit de maat te wiebelen en dan zien we weer mensen totaal dronken over hun nek gaan.. Hmm, die chique club is bij nader inzien toch iets minder chique haha, maar blijkbaar gaat het hier in China wel vaker zo??

De volgende dag gaan we met zijn vieren naar een oud stadje om een fietstocht langs de historische gebouwen te doen, al hebben we de fietsverhuur niet kunnen vinden? Beetje jammer, maar te voet gaat ook prima. Erg mooi allemaal! Als we uiteindelijk langs een teken-ateliertje komen kan ik het natuurlijk niet laten om in de rij te staan.. Het kost Bram een paar diepe zuchten, maar kom op. Dit is zó fout dat het alleen maar heel grappig kan worden.. Kijk zelf maar hahaha.

Als afsluiter nog een high-tea in het Four Seasons hotel op de 70e verdieping.. Wij gaan voor de hapjes maar vanwege het uitzicht gaan de heren ook mee;)

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Er is er één jarig....!

29 Januari 2014

Thailand
Bram & Claudia in HK

Hallo! Op 4 april is ons avontuur in Hong Kong begonnen en natuurlijk willen we iedereen thuis graag op de hoogte houden. We hebben ook Tango en Skype om te bellen, maar hou wel even rekening met het tijdsverschil, het is hier 6 uur later;) Bram: Bramthuis84 Claudia: ClaudiainHK Groetjes!

Actief sinds 17 April 2013