Eerste weekend HK! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Eerste weekend HK! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Eerste weekend HK!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

19 April 2013 | Hong Kong, Kowloon

Tja, wat doe je als je net aankomt? Ja ja, de toerist uithangen;) Op Tsim Sha Tsui over Avenue of the Stars lopen (waar geen enkele westerse bekende was te vinden haha), naar Symphony of Lights in Victoria Harbour genieten van de grootste en wellicht meest verlichte skyline ter wereld.. Met de ferry naar Hong Kong island en een hapje en sisha (waterpijp) doen bij de Vietnamees, en natuurlijk met het trammetje naar The Peak uitkijken over heel Hong Kong (nou ja, als t niet zo bewolkt was dan;) Heel indrukwekkend allemaal en dan heb ik het natuurlijk nog niet eens over alle mega hoge gebouwen!

En dan moet er natuurlijk geshopt worden! Op naar de Ladies Market en naar Templestreet Evening Market! Op deze markten barst het van de kraampjes waar je flink kunt afdingen. Tassen, kleding, schoenen, sieraden (veel goeie nep en ook heel veel zooi haha), maar ook telefoonhoesjes, dvd's en electonica. Doen ze speciaal zodat de mannen ook mee komen;) Je kijkt alweer je ogen uit!

Maar...het is tegelijk ook heel bizar allemaal hier. Je word voor werkelijk alles gewaarschuwd; overal hangen bordjes die je vertellen wat je moet doen (of juist niet moet doen) zelfs op de roltrap in de metro word omgeroepen dat je: 1. De railing moet vasthouden 2. Stevig moet staan 3. Vooral niet moet vallen! Stel je voor dat je het vergeet haha;)

In de boekjes lazen we dat iedereen hier zo snel loopt...nou, wij hebben het nog niet meegemaakt. Wij struikelen eerder over de smsende Chineesjes! Snel zijn ze nou niet bepaald, wel heeel erg relaxd. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk;)
En de geuren, die zijn ook bijzonder.. De stad stinkt vooral naar uitlaatgassen en naar alle etenswaar die ze overal verkopen, maar in de betere winkels en hotels zit een parfummetje in de airco. Buiten is t drukkend en benauwd en trek je t liefst zo min mogelijk aan, binnen (waar dan ook!) verlang je spontaan naar je skipak... Heel bizar en, eerlijk is eerlijk, ook heel erg wennen;)

• 19 April 2013 - 18:52

Jo En Joke:

Wat heerlijk, van jullie te horen!
    Nog geen tijd om alles te lezen maar dat komt binnenkort. Zondag naar Theo om die skypefout uit te zoeken of wat er ook speelt.
    Dikke kus van ons voor jullie en ( ik las wel wat van lekker uiteten....) denk aan het middelpunt.

Joke en jo

Er is er één jarig....!

29 Januari 2014

Thailand
Bram & Claudia in HK

Hallo! Op 4 april is ons avontuur in Hong Kong begonnen en natuurlijk willen we iedereen thuis graag op de hoogte houden. We hebben ook Tango en Skype om te bellen, maar hou wel even rekening met het tijdsverschil, het is hier 6 uur later;) Bram: Bramthuis84 Claudia: ClaudiainHK Groetjes!

Actief sinds 17 April 2013