Singapore it is! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Singapore it is! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Singapore it is!

Door: Claudia (foto's by Bram)

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

28 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Singapore it is!

Vrienden van ons uit Hong Kong, Keyvan & Evelien, wonen sinds een paar maandjes tijdelijk in het buitenland en het leek ons wel érg leuk om hen daar op te zoeken. Dus luchtbedjes in de koffer en op naar Singapore!

Na 4 uurtjes vliegen komen we aan en worden we door een heerlijk warme zon en Keyvan & Evelien verwelkomt in hun appartement aan Robertson Walk. Snel koffers droppen en lekker een hapje eten aan Clarke Quay. De rivier stroomt vlakbij en overal waar je kijkt zijn kleurige lichtjes, wuivende palmbomen en de gezellig terrasen vol. Later lopen we door Arab Quarter en Kampong Glam waar de Sultan Moskee prachtig wordt verlicht. Zó mooi! Het oogt hier helemaal niet zo aziatisch als in Hong Kong; er is weinig hoogbouw en de huisjes en winkelpanden zijn allemaal in een andere kleur geschilderd. Het ziet er echt vrolijk uit en de mensen hier zijn zo vriendelijk! Als afsluiter nemen we samen een sisha in hun 'stamcafeetje' en rollen we tegen 3:00 ons bedje in.

Maar niet voor lang; we zijn hier maar een weekendje dus we staan de volgende dag op tijd op om de rest van de stad te verkennen. Via een Indiase tempel en een kruiden park lopen we door naar een volgend park en komen we bij Fort Channing, (dat nu helaas gerenoveerd wordt) en zien we hotel Raffles in prachtige koloniale stijl. Daarna zijn we even uit gelopen en nemen we de taxi naar Marina Bay Sands. Daar vinden we langs de boulevard wel een heel bijzonder ijskraampje. Hier krijg je een vierkant blok roomijs in een groen-roze boterham? Haha, dat moeten we natuurlijk proberen en het is nog lekker ook! Geen idee hoe het heet, maar het schijnt een lokale specialiteit te zijn.

Ondertussen zijn de Merlion, (een groot, waterspugend standbeeld van een half leeuw / half vis) en het Marina Bay Sands building al in zicht, dus hoog tijd voor een paar bijzondere foto's!
Het Marina Bay Sands building bestaat uit 3 hoge torens met een bootachtig deel er bovenop (sommige mensen zien daar een skateboard in). We hebben sinds kort een echte camera, dus die komt hier goed van pas!

We lopen ons suf maar we zijn nog niet klaar; Mustafa Mall, (niet heel chique, maar zo groot dat ze er meteen maar een hotel bij hebben gemaakt haha) en Little India staan ook nog op het programma. Hier zijn de winkeltjes nóg gekleurder dan in Arab Quarter, we kijken onze ogen uit.
Bij het appartement eten we een hapje eten gaan we gewoon weer door naar de nacht safari. In een prachtig aangelegd park worden we in een open busje langs allerlei dieren gereden; van buffels en hyena's naar beren, leeuwen, giraffes en olifanten, maar ook langs hertjes en koeien.
Hier zijn geen hekken en hokken zoals we die in Westerse dierentuinen kennen, maar alleen natuurlijke en vaak zelfs geen afscheidingen. Daarna lopen we nog 2 andere routes door het park, echt heel bijzonder zo in het donker door de jungle!
Tegen middernacht komen we weer aan in het appartement en kleden Bram en ik ons snel om, om samen nog een 'rooftop-drankje' te doen bij 'Ku Dé Ta' in het Marina Bay Sands building. Wat wij dachten dat een rustig barretje was daarboven blijkt gewoon een hippe club te zijn? Wat gaaf!
Swingen gaat helaas een beetje lastig met zo'n flinke camera op je buik, maar daar zijn we ondertussen toch te moe voor dus veroveren we buiten een mooi plekje bij de rand.. Wát een uitzicht!! Niet alleen van de stad, maar ook van de futuristische winkelcentra en een park met verlichte 'bomen'. Wauw! Dan vergeet je carnaval voor een keertje wel heel snel ;)

De volgende ochtend nemen we afscheid van Keyvan die weer door moet voor een dagje (!) Frankfurt en lopen we met Evelien nog een keer door Arab Quarter en gaan we de moskee in. Hup, schoenen uit en jurk aan (Bram ook;) en binnen geeft een oudere man geeft ons nog snel een spoedcursus cq. geschiedenisles in Islam.
Het ziet er mooi uit, Bram schiet nog een paar foto's in het heren gedeelte, maar Evelien en ik worden terug gefloten als we boven naar het dames gedeelte willen. Pottenkijkers worden niet gewaardeerd hier, tja..

En dan zit het er weer op; tijd om terug richting Hong Kong te gaan en even alle indrukken te laten bezinken. Want poeh, wat hebben we veel gezien!
We vonden het echt een leuke stad met totaal verschillende delen, heel schoon (kauwgom is zelfs verboden en mag het land niet in!), heerlijk warm met 33.C en vooral heel vriendelijke mensen!
Keyvan en Evelien, bedankt voor jullie gezelligheid, gastvrijheid en mooie rondleidingen. We hebben een top-weekend gehad!

• 03 Maart 2014 - 19:35

José:

Nou, dat klinkt allemaal geweldig! Leuk reisverslag alweer. De foto's zijn ook prachtig.
    Het lijkt wel alsof er een week in één enkel weekend gepropt is.....wat hebben jullie veel gezien.
    Ik hoop dat Bram veel gefilmd heeft. Wij willen het graag zien!
    Dikke kus xxx mam

• 04 Maart 2014 - 19:40

Lauren:

Ziet er mooi uit zeg, echt indrukwekkend! Dat ijsje zag er trouwens echt wazig uit, hoe eet je zoiets zonder enorm te knoeien?!