Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bram & Claudia in HK - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Claudia (foto's by Bram)

Blijf op de hoogte en volg Bram & Claudia in HK

29 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Terwijl in Hong Kong de straalkacheltjes staat te loeien (want niemand heeft centrale verwarming) en jullie zowat bevriezen in ons kouwe kikkerlandje zijn wij er lekker even tussenuit geknepen naar Thailand.
Allebei nog nooit geweest, dus genoeg te zien!
(gelukkig zat ons hotel aan de andere kant van de stad, dus geen last van demonstraties gehad)

Eerst een paar dagen naar Bangkok; lieve mensen, scheurende tuk-tuk's, overal katten, overal eten en natuurlijk tempels, tempels, tempels. Ik geloof dat Thailand er wel 31.000 heeft?! Wij gingen naar de bekendste: Wat Pho, Wat Arun, Wat Phra Kaeo en Grand Palace.. Prachtige gebouwen met puntdaken en tegelwerkjes en veel gouden spiegeltjes (beetje kitsch maar het past er wel bij) en binnen muurschilderingen waar je maar kan kijken. En niet te vergeten de meest indrukwekkende buddha's! Prachtig!
Wat Pho heeft bijvoorbeeld een buddha van 15m hoog en 16m lang, daar word je wel even stil van.

Ook de Wat Arun (Tempel van de Dageraad), is erg indrukwekkend.
Hier mag je niet naar binnen, maar wel langs de steile trappen aan de buitenkant naar boven klimmen. Gaaf! Na zoveel moois hebben we een restaurantje gevonden langs het water met uitzicht op de Wat Arun bij zonsondergang, ook weer prachtig!
Maar; niet veel tijd dus 's avonds door naar Sirocco bar (van Hangover II). Geen idee meer hoe hoog het was, maar het had een geweldig uitzicht!! Iedereen die in Bangkok is geweest heeft het ons aangeraden en inderdaad: het is de moeite -en de prijs van je drankje- helemaal waard.

Dag 2 zijn we gaan fietsen met Co van Kessel en brachten onze gidsen ons via smalle steegjes en drukke straten naar afgelegen tempels mooie natuurgebieden. Wie plannen heeft om naar Bangkok te gaan; dit is een echte aanrader want je komt op plekken doe je zelf nooit zou vinden!
Dag 3 waren de Wat Phra Kaeo en Grand Palace weer open, dus op naar meer moois! http://nl.wikipedia.org/wiki/Wat_Phra_Kaew
Wat kan ik zeggen? Ook hier weer heel indrukwekkend; je blijft je maar vergapen aan al die prachtige dingen! Je loopt flinke stukken, maar gelukkig kun je tot 's avonds laat terecht voor een heerlijke voetmassage tussen gezellig drukke terrasjes :)

Na de drukte van de stad zijn we een paar dagen naar Koh Phi Phi gegaan, een eilandje dat 2 uur varen ligt vanaf Phuket. Heerlijk liggen in het zand en he-le-maal niets doen. Het resort ligt aan de noordzijde van het eilandje, ver van het Salou-achtige uitgaansgebied, en ons huisje lag direct aan het strand. Wauw! Hier kom je wel tot rust. Dachten we, haha. Maar het is hier té mooi om niet op ontdekking te gaan.
Het resort organiseert mooie boottochtjes langs 7 geweldige plekken. Lekker snorkelen tussen de visjes, langs Viking-grotten (kan dat eigenlijk wel?) en naar Monkey Island waar de aapjes (lees: chips-pikkende boeven;) gewoon op het strand zaten.
En overal staan de palmbomen te wuiven aan de parelwitte stranden en is het water groen en blauw van helderheid...zucht. Hier wil je wel blijven!
's Avonds zitten we na te genieten aan de bar met een cocktail; life is good! Dat er alleen maar koud water uit de douche komt, ach, dat neem je al snel voor lief ;)

• 29 Januari 2014 - 11:44

Lieke:

Heerlijk zeg! Jullie hebben veel gedaan en zien! Nu lekker nagenieten! x

• 31 Januari 2014 - 16:35

Nicole:

Thailand......mijn lievelingsland!! Geniet ervan; van de vriendelijke mensen, de relaxte sfeer, de natuur en de cultuur!!! Het zal voor jullie wel 2 uitersten zijn....van het drukke Hong Kong naar het relaxte Kho phi phi.......ZEN......

Liefs Nicole